Foredrag


Hukommelse og påvirkning
Hvordan få publikum til å huske det du forteller

Dette foredraget gir deg svar på hvordan du kan få publikum til å huske budskapet ditt. Samtidig gir det svar på hvordan du selv og andre vurderer ny informasjon du får gjennom foredrag, media og andre steder.

Foredraget er bygget på egne praktiske erfaringer og forskning innenfor sosiologi, PR, sosialpsykologi og medieforskning.
Kontakt Øystein Pedersen Dahlen

Norsk PR-historie
Historien om norsk PR-historie inneholder mange spennende anekdoter

Begrepet PR ble for alvor anvendt etter andre verdenskrig. Men anvendelsen av metodene og teknikkene går lengre tilbake. Ved opprettelsen av den norske nasjonalstaten på 1800-tallet og i den videre utviklingen av demokratiet og det moderne Norge ser vi tydelige spor etter PR og strategisk kommunikasjon. Fra slutten av 1800-tallet ble det også utviklet en omfattende helsekampanje mot tuberkulose. I 1909 forsøkte det nyopprettede Utenriksdepartementet å utvikle et hemmelig pressekontor da en agent ble sendt til Berlin under dekke å være journalist for Morgenbladet!

Foredraget er bygget på egen forskning og  historisk kilder.
Kontakt Thor Erik Skarpen